Baza wiedzy: Inspiracje

Czy kod kreskowy powinien być czytelny?

Odpowiedź wydaje się oczywista – wszyscy chcemy, aby kod był czytelny! Ale jak to osiągnąć? Aby druk kodów kreskowych przebiegł prawidłowo, trzeba wziąć pod uwagę kilka spraw.

Przede wszystkim: jeśli etykiety z kodem kreskowym na przezroczystej folii mają być naklejone na kolorowych opakowaniach, to na pewno warto pod nie dać biały poddruk – inaczej może się okazać, że kontrast pomiędzy liniami kodu a kolorem opakowania jest zbyt mały dla większości czytników.

My oczywiście zawsze sprawdzamy czytelność kodów kreskowych drukowanych w naszej firmie – ale zwykle robimy to zaraz po ich wydrukowaniu. Może się okazać, że na rolce wydrukowanych etykiet – a więc na białym tle – kod jest odczytywany poprawnie, ale po naklejeniu na ciemne opakowanie czytniki mają z nim problem. A tego przecież zdecydowanie wolelibyśmy uniknąć!

Dlatego projektując etykietę, zawsze warto zastanowić się, na jakim opakowaniu będzie naklejona i jakie funkcje ma spełniać. Następnie wystarczy tylko spytać doświadczonego drukarza o radę – na pewno podpowie odpowiednią technologię i pomoże uniknąć pułapek.

Etykietowanie maszynowe

Inwestycja w jakość. Więcej czasu na przyjemności. Tańsze niż Ci się wydaje

FAQ

Polecane artykuły

Podobne artykuły

Siła personalizacji

Trend na personalizowane upominki trwa i przechodzi kolejne fazy rozwoju. Początkowo unikatowość opakowaniom nadawały różnorodne napisy na etykietach jak choćby w przypadku Coca-Coli.

Zamów nasz wzornik

Kliknij aby otrzymać bezpłatny wzornik w unikalnym opakowaniu!

Zamów próbki

UNILOGO DIGITAL PRINTING

Julianowska 45,
05-500 Piaseczno, Polska

+ 48 22 280 90 90

[email protected]

ZAMÓW KONSULTACJĘ