Baza wiedzy

Sol Invictus – limitowana edycja piwa Perun

 

W ramach kolejnej współpracy z browarem Perun mieliśmy przyjemność stworzyć limitowaną edycję etykiet samoprzylepnych na piwa Sol Invictus.

Perun to młody, ale solidnie już zakorzeniony w piwnym świecie browar. W 2016 i 2017 roku został wyróżniony medalami podczas Poznańskich Targów Piwnych.

O kulisach powstania specjalnej linii opowiedziała nam Pani Iwona Mojsa-Grzybowska, dyrektor ds. rozwoju.

Jak zrodził się pomysł na specjalną linię piw?

Nasz browar już od  prawie 3 lat współpracuje z zespołem metalowym Behemoth. Owocem tej współpracy jest linia piw, warzonych specjalnie dla Behemoth, opatrzonych wspólnymi etykietami. W kolejności ukazały się: Sacrum, Profanum, Heretyk, Bafomet, Fenix, Walpurgia i Sol Invictus. Ostatnie piwo – Sol Invictus – będzie wydawane raz do roku (w grudniu), na specjalne zamówienie zespołu Behemoth – na święto Sol Invictus. Będzie to mała ilość – jedna mała warka, stąd określenie wersja limitowana. Akurat w minionym grudniu wydanie zbiegło się z koncertami Behemoth w Progresji (14 i 15 grudnia), dlatego tam odbyła się premiera. Piwo jest też dostępne w sprzedaży w sklepach, ale raczej w sklepach z piwami kraftowymi. Pozostałe piwa dla Behemoth, są dostępne w sprzedaży przez cały rok, tylko niektóre z małymi okresami przerwy.

Jak drukarnia Unilogo pomogła w realizacji tego projektu? Co zadecydowało o wyborze dostawcy etykiet?

Drukarnia Unilogo nie bez powodu została przez nas wybrana do tego projektu. Nasze wcześniejsze wspólne realizacje dla CD PROJEKT czy GOG były bardzo udane. W przypadku Sol Invictus, z uwagi na limitowaną ilość piwa, chcieliśmy by etykieta różniła się od naszych standardowych etykiet, drukowanych na papierze metodą flekso. Zależało nam tu na idealnym wykonaniu oraz na uzyskaniu fajnego efektu kontrastu czerni ze złotem. Nie bez znaczenia jest również terminowość wykonania oraz bardzo duże zaangażowanie pracowników Unilogo w wykonywane projekty.

Czy akcja odniosła zamierzony rezultat?

Akcja odniosła zamierzony rezultat, zarówno piwo jak i etykieta są oceniane bardzo dobrze, decyzja więc była słuszna 🙂 W przypadku kolejnego wydania piwa Sol Invictus, z pewnością zgłosimy się po dodruk etykiet.

Skąd czerpał inspirację projektant?

Wszystkie nasze etykiety dla piw Perun/Behemoth są projektowane przez grafików ze studia Logotomia, z którymi współpracujemy od początku istnienia browaru. Potrafią oni świetnie wyczuć nasze intencje oraz zaproponować ciekawe rozwiązania graficzne. Praca nad etykietą Sol Invictus zaczęła się od rozmowy z Nergalem – Adamem Darskim, gdzie ustaliliśmy wstępną koncepcję etykiety.

Inspiracją dla grafików były stare ryciny przedstawiające słońce oraz węża z głową lwa. Właściwie od początku wiedzieliśmy, że zależy nam na konkretnym zestawieniu kolorystycznym – czerń, złoto oraz biel.

Dziękujemy za możliwość tej współpracy i polecamy się przy kolejnych realizacjach! Technologia cyfrowa HP Indigo pozwala na zoptymalizowany kosztowo wydruk etykiet w niskich i średnich nakładach. To z kolei jest pomocne przy wprowadzaniu na rynek limitowanych, okolicznościowych edycji produktów.

Korzyść dla producenta polega na tym, że nie ma konieczności zaopatrzenia się w kilkadziesiąt tysięcy etykiet już na samym początku produkcji. Technika cyfrowa umożliwia druk etykiet od symbolicznych 100 sztuk. Wspomniana współpraca z Browarem Perun pozwoliła na wytworzenie kilku tysięcy etykiet na specjalną okazję. Brzmi nieskomplikowanie? Tak jest w istocie. 🙂

Etykietowanie maszynowe

Inwestycja w jakość. Więcej czasu na przyjemności. Tańsze niż Ci się wydaje

FAQ

Polecane artykuły

Podobne artykuły

Zamów nasz wzornik

Kliknij aby otrzymać bezpłatny wzornik w unikalnym opakowaniu!

Zamów próbki

UNILOGO DIGITAL PRINTING

Julianowska 45,
05-500 Piaseczno, Polska

+ 48 22 280 90 90

[email protected]

ZAMÓW KONSULTACJĘ