Jak etykieta shrink sleeve może wpłynąć na wzrost sprzedaży, czyli o emocjach w procesie zakupowym

Milenialsi to niezwykle wymagająca grupa docelowa. To na nich skupia się uwaga marketerów i psychologów reklamy.

Czy zabieg polegający na zamianie tradycyjnej etykiety na personalizowany shrink sleeve może przyczynić się do wzrostu sprzedaży produktu? W niektórych okolicznościach – owszem!

Wspomniani wcześniej Milenialsi to osoby urodzone między 1980 a 2000 rokiem. Mowa zatem o pokoleniu młodych osób, w wieku produkcyjnym, żądnych nowych wrażeń. Ich decyzje zakupowe opierają się często na emocjach. Wybór konkretnej marki telefonu, butów czy choćby kawy stanowi demonstrację poglądów, utożsamienia się z wartościami propagowanymi przez markę. Czasem takim czynnikiem skłaniającym do zakupu jest… chęć wyróżnienia się, podkreślenia swojej wyjątkowości.

Photo by Mike Erskine on Unsplash

I właśnie na tym aspekcie skupili się marketingowcy kreując pomysł na limitowane etykiety termokurczliwe na piwo Bud Light Festival Cans. Odpowiednim kontekstem była edycja angażującego wydarzenia muzycznego – Mad Decent Block Party.
budlight

http://www.packageprinting.com/thumb/?src=/wp-content/uploads/sites/10/2015/08/BL_Festival-Cans.jpg&w=750&h=340

Etykieta termokurczliwa shrink sleeve na puszki piwa

Efektem współpracy koncernu browarniczego Anheuser-Busch InBev z Mad Decent Block Party było 200 tysięcy personalizowanych etykiet wydrukowanych w technologii cyfrowej. Wszystko powstało na bazie wariacji z 31 projektów dzięki zastosowaniu HP SmartStream Mosaic. W tym konkretnym przypadku z dostarczonych wzorów algorytm pozwolił wygenerować 31 milionów (!) niepowtarzalnych projektów etykiet.

Dobitniej: wyobraźmy sobie, że każdy mieszkaniec Londynu, Nowego Jorku, Berlina, (i jeszcze kolejne z… 10 milionów osób ???? dostałby puszkę z etykietą zaprojektowaną specjalnie dla siebie!

http://static.adweek.com/adweek.com-prod/files/2015_Jul/bud-light-3d-can-design-05-2015.jpg

Personalizowana etykieta na piwo – podsumowanie

Technologia druku cyfrowego HP Indigo umożliwiła przeprowadzenie tej akcji marketingowej w 18 miastach USA i Kanady, gdzie odbywały się koncerty. Zastosowanie tego rozwiązania pozwoliło na niekonwencjonalne wyróżnienie się marki spośród innych, które usiłowały zdobyć uwagę obecnych fanów.

Zamów zestaw próbek materiałów

Podaj e-mail i odbierz wzornik

Zamów próbki

Odbierz swój wzornik!