Baza wiedzy

Jak etykieta shrink sleeve może wpłynąć na wzrost sprzedaży, czyli o emocjach w procesie zakupowym

Milenialsi to niezwykle wymagająca grupa docelowa. To na nich skupia się uwaga marketerów i psychologów reklamy.

Czy zabieg polegający na zamianie tradycyjnej etykiety na personalizowany shrink sleeve może przyczynić się do wzrostu sprzedaży produktu? W niektórych okolicznościach – owszem!

Wspomniani wcześniej Milenialsi to osoby urodzone między 1980 a 2000 rokiem. Mowa zatem o pokoleniu młodych osób, w wieku produkcyjnym, żądnych nowych wrażeń. Ich decyzje zakupowe opierają się często na emocjach. Wybór konkretnej marki telefonu, butów czy choćby kawy stanowi demonstrację poglądów, utożsamienia się z wartościami propagowanymi przez markę. Czasem takim czynnikiem skłaniającym do zakupu jest… chęć wyróżnienia się, podkreślenia swojej wyjątkowości.

Photo by Mike Erskine on Unsplash

Photo by Mike Erskine on Unsplash

I właśnie na tym aspekcie skupili się marketingowcy kreując pomysł na limitowane etykiety termokurczliwe na piwo Bud Light Festival Cans. Odpowiednim kontekstem była edycja angażującego wydarzenia muzycznego – Mad Decent Block Party.

Etykieta termokurczliwa shrink sleeve na puszki piwa

Efektem współpracy koncernu browarniczego Anheuser-Busch InBev z Mad Decent Block Party było 200 tysięcy personalizowanych etykiet wydrukowanych w technologii cyfrowej. Wszystko powstało na bazie wariacji z 31 projektów dzięki zastosowaniu HP SmartStream Mosaic. W tym konkretnym przypadku z dostarczonych wzorów algorytm pozwolił wygenerować 31 milionów (!) niepowtarzalnych projektów etykiet.

Dobitniej: wyobraźmy sobie, że każdy mieszkaniec Londynu, Nowego Jorku, Berlina, (i jeszcze kolejne z… 10 milionów osób 😉 dostałby puszkę z etykietą zaprojektowaną specjalnie dla siebie!

etykiety personalizowane Bud Light

Personalizowana etykieta na piwo – podsumowanie

Technologia druku cyfrowego HP Indigo umożliwiła przeprowadzenie tej akcji marketingowej w 18 miastach USA i Kanady, gdzie odbywały się koncerty. Zastosowanie tego rozwiązania pozwoliło na niekonwencjonalne wyróżnienie się marki spośród innych, które usiłowały zdobyć uwagę obecnych fanów.

Etykietowanie maszynowe

Inwestycja w jakość. Więcej czasu na przyjemności. Tańsze niż Ci się wydaje

FAQ

Polecane artykuły

Podobne artykuły

Jak powinny być drukowane etykiety dla branży alkoholowej?

Świetne projekty nie zawsze automatycznie przekładają się na skutecznie przykuwające uwagę etykiety. Na ostateczny efekt składa się cały proces wydruku etykiet samoprzylepnych na butelki, niezależnie od tego, czy chodzi o specjalne uszlachetnienia druku, czy o wyzwania związane z kształtem butelki.

Zamów nasz wzornik

Kliknij aby otrzymać bezpłatny wzornik w unikalnym opakowaniu!

Zamów próbki

UNILOGO DIGITAL PRINTING

Julianowska 45,
05-500 Piaseczno, Polska

+ 48 22 280 90 90

[email protected]

ZAMÓW KONSULTACJĘ