Baza wiedzy

Jak etykieta shrink sleeve może wpłynąć na wzrost sprzedaży, czyli o emocjach w procesie zakupowym

Milenialsi to niezwykle wymagająca grupa docelowa. To na nich skupia się uwaga marketerów i psychologów reklamy.

Czy zabieg polegający na zamianie tradycyjnej etykiety na personalizowany shrink sleeve może przyczynić się do wzrostu sprzedaży produktu? W niektórych okolicznościach – owszem!

Wspomniani wcześniej Milenialsi to osoby urodzone między 1980 a 2000 rokiem. Mowa zatem o pokoleniu młodych osób, w wieku produkcyjnym, żądnych nowych wrażeń. Ich decyzje zakupowe opierają się często na emocjach. Wybór konkretnej marki telefonu, butów czy choćby kawy stanowi demonstrację poglądów, utożsamienia się z wartościami propagowanymi przez markę. Czasem takim czynnikiem skłaniającym do zakupu jest… chęć wyróżnienia się, podkreślenia swojej wyjątkowości.

Photo by Mike Erskine on Unsplash

Photo by Mike Erskine on Unsplash

I właśnie na tym aspekcie skupili się marketingowcy kreując pomysł na limitowane etykiety termokurczliwe na piwo Bud Light Festival Cans. Odpowiednim kontekstem była edycja angażującego wydarzenia muzycznego – Mad Decent Block Party.

Etykieta termokurczliwa shrink sleeve na puszki piwa

Efektem współpracy koncernu browarniczego Anheuser-Busch InBev z Mad Decent Block Party było 200 tysięcy personalizowanych etykiet wydrukowanych w technologii cyfrowej. Wszystko powstało na bazie wariacji z 31 projektów dzięki zastosowaniu HP SmartStream Mosaic. W tym konkretnym przypadku z dostarczonych wzorów algorytm pozwolił wygenerować 31 milionów (!) niepowtarzalnych projektów etykiet.

Dobitniej: wyobraźmy sobie, że każdy mieszkaniec Londynu, Nowego Jorku, Berlina, (i jeszcze kolejne z… 10 milionów osób 😉 dostałby puszkę z etykietą zaprojektowaną specjalnie dla siebie!

etykiety personalizowane Bud Light

Personalizowana etykieta na piwo – podsumowanie

Technologia druku cyfrowego HP Indigo umożliwiła przeprowadzenie tej akcji marketingowej w 18 miastach USA i Kanady, gdzie odbywały się koncerty. Zastosowanie tego rozwiązania pozwoliło na niekonwencjonalne wyróżnienie się marki spośród innych, które usiłowały zdobyć uwagę obecnych fanów.

Etykietowanie maszynowe

Inwestycja w jakość. Więcej czasu na przyjemności. Tańsze niż Ci się wydaje

FAQ

Polecane artykuły

Podobne artykuły

Zamów nasz wzornik

Kliknij aby otrzymać bezpłatny wzornik w unikalnym opakowaniu!

Zamów próbki

UNILOGO DIGITAL PRINTING

Julianowska 45,
05-500 Piaseczno, Polska

+ 48 22 280 90 90

[email protected]

ZAMÓW KONSULTACJĘ