Realizacje: Coca-Cola

Case Study – Coca-Cola

Dziś chcielibyśmy opowiedzieć Państwu o niestandardowych etykietach typu „wrap around”. Są one produkowane z folii BOPP i często służą do oklejania butelek z napojami gazowanymi. Te, o których tutaj mowa, były jednak niezwykłe: stały się elementem akcji marketingowej firmy Coca-Cola Company, zatytułowanej „Podziel się radością”.

Pomysł polegał na zastąpieniu napisu „Coca-Cola” najpopularniejszymi w danym kraju imionami. W Polsce wytypowano około 150 imion, które nosi prawie 90 procent osób w wieku od 12 do 29 lat. To tzw. grupa docelowa, do której skierowane są produkty koncernu. Poza imionami na opakowaniach pojawiły się też popularne określenia, takie jak „Skarb”, „Kumpela”, „Mistrz”.

Część każdej etykiety wykonano przy pomocy klasycznej techniki druku – rotograwiury, wykorzystującej fizyczne formy drukarskie. Druk rotograwiurowy – nazywany także wklęsłodrukiem – jest powszechnie stosowany przy dużych nakładach czasopism oraz opakowań. Jednak same imiona zdecydowano się dodrukować na etykietach cyfrowo, za pomocą maszyn HP Indigo.

Dzięki idealnemu dopasowaniu kolorów, zabieg na pierwszy rzut oka był zupełnie niewidoczny, a możliwości personalizacji związane z wykorzystaniem technologii cyfrowej pozwoliły na losowe drukowanie imion w proporcjach zgodnych z częstością ich występowania. To oszczędziło wiele pracy i czasu, który trzeba by poświęcić na „mieszanie” butelek z poszczególnych partii.

Akacja promocyjna „Podziel się radością” zorganizowana przez firmę Coca-Cola okazała się bardzo skuteczna. Do konsumentów trafił znany i lubiany produkt w nowatorskiej, odświeżonej odsłonie.

Etykietowanie maszynowe

Inwestycja w jakość. Więcej czasu na przyjemności. Tańsze niż Ci się wydaje

zobacz film

Zamów nasz wzornik

Kliknij aby otrzymać bezpłatny wzornik w unikalnym opakowaniu!

Zamów próbki

  • Zaufali nam

Zaufali nam