Case study: Personalizowane opakowania na czekolady w kampanii #HerForShe – HP Indigo dla Hershey

Przygotowanie atrakcyjnych opakowań na dobra szybkozbywalne jest jednym z większych wyzwań projektantów. Sprawdź, jak większą sprzedaż uzyskał Hershey’s dzięki zmianie opakowań i skorzystaniu z dobrodziejstw technologii HP Indigo!

 

 

Amerykańska czekolada Hershey's – o produkcie


Milton Hershey był cukiernikiem, który założył swój biznes w 1886 roku. Pierwszą czekoladę wyprodukował dopiero 14 lat później. Wówczas był to produkt, na który pozwolić mogli sobie jedynie zamożni Amerykanie. Hershey dążył do upowszechnienia tego produktu wśród większej części społeczeństwa.


Ekspansja firmy Hershey’s przyniosła oczekiwany rezultat – dziś jest jednym z największych producentów czekolady w USA i na świecie. Poza klasycznymi smakami w ofercie proponuje także warianty niskokaloryczne, organiczne i niezawierające laktozy.


Wyzwania


Firma Hershey’s od lat hołduje etyce biznesowej, którą wprowadził jej założyciel. Mowa o szukaniu możliwości do promowania ważnych dla niej wartości. Ale jak zrobić to naprawdę skutecznie? W 2020 roku w związku z nadchodzącym Dniem Kobiet przedstawiciele marki zastanawiali się, jak stworzyć kampanię reklamową, która będzie czymś więcej niż tylko sezonową promocją czekolady Hershey’s. Kluczowe było odniesienie się do wartości, z którymi utożsamiają się potencjalni klienci. Czy da się zrealizować akcję pod hasłem „Invisible Women Visible”, mając do dyspozycji jedynie opakowanie czekolady?

personalizowane opakowanie hershey


Rozwiązanie – personalizowane opakowania czekolady


W 2020 roku Hershey’s nawiązał współpracę z brazylijską agencją reklamową BETC HAVAS. Do projektu niezwłocznie zostały zaproszone znane ilustratorki, takie jak Caroline Barbosa Ramos, Marcela Scheid i Mariê Balbinot.

Projekt promocyjny Hershey’s na Dzień Kobiet #HerForShe polegał na zaprojektowaniu i wyprodukowaniu jedynych w swoim rodzaju projektów na opakowanie czekolady. Limitowana edycja w myśl uczynienia niewidzialnych kobiet widzialnymi miała opowiadać wyjątkowe historie kobiet, które osiągnęły sukces w różnych dyscyplinach. Wkrótce na rynku pojawiło się 320 000 unikalnych opakowań na czekolady. Zostały wydrukowane przy użyciu technologii HP Indigo 20000, które były wizualnymi opowieściami o sportsmenkach, kobietach nauki, aktywistkach, biznesmenkach i artystkach.


Kampania amerykańskiej czekolady Hershey’s zainspirowała miliony użytkowników. Niedługo po wypuszczeniu produktu klienci zaczęli udostępniać zdjęcia i przekazy reklamowe na swoich profilach w mediach społecznościowych, znacząco zwiększając zasięg marki. Sukces zaważył o kontynuowaniu współpracy i w ostatnich latach powtarzano kampanię, urozmaicając ją o nowe elementy. Na opakowaniach pojawiły się kody QR, których zeskanowanie pozwala klientom lepiej poznać historie niezwykłych kobiet.


Kampania reklamowa czekolady Hershey – rezultaty


Już w 2020 roku, kiedy w technologii HP Indigo 20000 wydrukowane zostały pierwsze opakowania amerykańskiej czekolady Hershey’s w ramach kampanii #HerforShe, twórcy projektu musieli przeczuwać, że właśnie stworzyli coś wyjątkowego. Na rezultaty nie trzeba było czekać długo. Limitowana edycja liczyła 320 000 czekolad Hershey’s – projekt każdej z nich niosła historię inspirującą kobiety. Współcześnie marki marzą o wywarciu takiego wpływu na swoich odbiorców. Kampania wywołała ogromną aktywność wśród klientów. Internauci zaczęli umieszczać zdjęcia czekolad w oryginalnych opakowaniach w mediach społecznościowych.
Hershey’s osiągnął upragnione rezultaty. Opakowania czekolady zawierały nie tylko słodycz. Stały się nośnikiem wartości ważnych dla odbiorców. Promując je w spersonalizowanych kampaniach inspirujących klientów do udostępniania przekazów reklamowych i angażowania się jako ambasadorzy marek, firmy mogą podwoić wyniki sprzedaży i ROI.
Marka Hershey’s nie tylko zwiększyła swoje zyski, ale też pokazała innym przedsiębiorcom, jak odpowiednia inwestycja w reklamę może pomóc w osiągnięciu sukcesu (wizerunkowego i finansowego). Nawet firma HP współrealizująca projekt uznała go za ciekawy przykład wykorzystania storytellingu w marketingu i stworzyła film, aby opisać jego szczegóły.


Sprawdź projekty z portfolio Unilogo.

 

Technologia HP Indigo


HP otworzyło oczy wielu przedsiębiorców, pokazując im prawdziwy potencjał starannie zaprojektowanych opakowań wysokiej jakości. Niewielkie opakowanie może komunikować ważny przekaz. Zobacz, jak stworzyć unikalne etykiety na wódkę.Technologia HP Indigo zapewnia wiele korzyści. Dzięki niej wydrukujesz niskie i średnie serie w zaledwie kilka dni roboczych. Druk można realizować na różnych podłożach i z wieloma uszlachetnieniami na etykietach.


hp indigo hershey


Ograniczanie negatywnego wpływu firm na środowisko naturalne jest coraz ważniejsze dla konsumentów. Technika druku HP Indigo jest bardziej ekologiczna niż klasyczne rozwiązania. Możesz produkować etykiety bez emisji toksycznych gazów czy odpadów.
Nie masz pewności, czy Twój projekt graficzny będzie dobrze prezentował się na opakowaniu?
W naszej cyfrowej drukarni etykiet oferujemy bezpłatne wydruki próbne. Z przyjemnością przygotujemy dla Ciebie taki testowy wydruk etykiety!

 

* Źródło zdjęć: https://press.hp.com/

Zamów zestaw próbek materiałów

Podaj e-mail i odbierz wzornik

Zamów próbki

Odbierz swój wzornik!