Dwa tysiące etykiet Heineken, jeden grafik i wielki sukces
Dziś krótkie wspomnienie z tegorocznej edycji największych targów w branży opakowań – Interpack.
Dwa tysiące unikalnych etykiet sleeve na opakowania Heineken to wynik pracy projektanta opakowań – Silasa Amosa i grafika – Emily Forgot.
Źródło: labelsandlabeling.com
Założenie było proste – każda butelka miała być wyjątkowa i niepowtarzalna. Kilkukrotnie wspominaliśmy już o zastosowaniu HP SmartStream Mosaic – to aplikacja, która pozwala stworzyć nieskończoną ilość kombinacji graficznych bez konieczności tworzenia osobnych projektów.
Twórcom przyświecała idea wniesienia świeżości podczas tegorocznej edycji targów opakowań.
Projektantka Emily Forgot stworzyła główny projekt dla etykiet termokurczliwych na Heineken i z jego fragmentów powstało potem 2 tysiące wyjątkowych wzorów. Dodatkowo każda z butelek została opatrzona indywidualnym numerem od 1 do 2 000 zapisanych specjalnie zaprojektowaną na to wydarzenie czcionką.
Co więcej – w ramach wzmocnienia efektu poza etykietami sleeve powstały także koszulki, przypinki i torby ze wzorami na bazie projektu dla Heinekena.
Umieszczanie na opakowaniach indywidualnych numerów było możliwe dzięki oprogramowaniu HP Variable Data Printing. Wspomniane aplikacje pozwalają na nanoszenie danych zmiennych takich jak tekst, zdjęcia, projekty graficzne, kody QR itp. Pozwala to na sprawne przeprowadzenie akcji marketingowych, a kreatywne pomysły są o wiele łatwiejsze do realizacji.
Trendy w branży opakowań
Masowa personalizacja etykiet będzie nabierać coraz większego znaczenia – i to nie tylko dla wielkich marek. Produkcja opakowań w technologii cyfrowej na urządzeniach HP Indigo jest prostsza i daje niesamowite możliwości a efekty można zaobserwować na filmie.