Akademia Unilogo
Rozgość się! Znajdziesz tu najciekawsze projekty ze świata opakowań, branżowe wyzwania i wiele inspiracji!

Dzień Opakowań – 15 września

W 2007 roku ustanowiono 15 września jako “Dzień Opakowań”. Został on uchwalony przez Polską Izbę Opakowań. Zamysłem była chęć zwrócenia uwagi na rosnące znaczenie roli opakowania w codziennym funkcjonowaniu konsumentów.

 

Na co zwracają uwagę klienci w kontekście etykiet i opakowań?

Chyba każdy producent i projektant potwierdzi, że coraz większa świadomość odbiorców przekłada się na rosnącą ilość pytań w zakresie ekologiczności materiałów, z jakich zostały wykonane opakowania i etykiety produktowe.

To właśnie dlatego Polska Izba Opakowań zadecydowała o wprowadzeniu specjalnego dnia, w okolicach którego nastąpi uzasadniona popularyzacja wiedzy z tej dziedziny.

Jak rozróżniamy opakowania na produkty?

Dokonajmy teraz podstawowego rozróżnienia ze względu na przeznaczenie opakowania wraz z określeniem jego funkcji:

  • opakowanie jednostkowe, czyli takie, z którym ma do czynienia finalny odbiorca sięgając po produkt z półki sklepowej. W tym przypadku towar ma być nie tylko chroniony przed działaniem czynników zewnętrznych, ale i przyciągać wzrok konsumenta żywą szatą graficzną, a dodatkowo solidnością wykonania wzbudzającą konotacje z produktem wysokiej jakości,
  • opakowanie zbiorcze – chroni kilka opakowań jednostkowych w procesie transportu,
  • opakowanie transportowe – podobnie jak powyższe, pełni funkcję zabezpieczającą w procesie transportu i magazynowania; względy estetyczne mają w tym przypadku marginalne znaczenie.

pudelka

Co chcielibyśmy przekazać w Dniu Opakowań jako cyfrowa drukarnia etykiet?

W tym szczególnym dla branży opakowaniowej dniu chcielibyśmy przypomnieć o możliwościach oferowanych przez urządzenia HP Indigo.
Otóż technologia cyfrowa umożliwia nanoszenie danych zmiennych na etykiecie – np. kodów QR, imion czy fotografii. Daje to ogromne pole możliwości marketingowych, poniżej kilka przykładowych realizacji wykonanych w technologii HP Indigo. Personalizowane opakowania niosą też ogromny ładunek emocjonalny – warto wykorzystać to przy planowaniu kampani promocyjnych!

ptasie mleczko

Personalizowane opakowanie na Ptasie Mleczko

amarula

Personalizowane etykiety – Amarula

http://dev.rodpub.com/images/149/643_main.jpg

Dzień Opakowań – 15 września

Personalizowane etykiety na opakowania Nutelli

Profesjonalne doradztwo

Skorzystaj z pomocy eksperta

Umiemy i lubimy doradzać. 
Sprawdź, jak możemy wyróżnić Twoją etykietę
zamów konsultację
This site is registered on wpml.org as a development site. Switch to a production site key to remove this banner.