Służą identyfikacji produktów oraz towarów. Stanowią one również bardzo ważny element w działaniach marketingowych i reklamowych. Dzięki dobrej etykiecie towar ma szansę wyróżnić się spośród innych i skupić na sobie uwagę konsumenta.

 

Rodzaje etykiet

Etykiety można podzielić na dwie główne grupy:

  • Etykiety aplikowane na mokro są drukowane na materiałach bezklejowych. Aby je przymocować do opakowania konieczne jest wcześniejsze nałożenie kleju.

  • Etykiety samoprzylepne są powszechnie znane, jako naklejki, nalepki lub stickery. Ich główną zaletą jest to, że są fabrycznie wyposażone w klej, dzięki czemu można umieścić na produkty za pomocą prostych etykieciarek. Jednak w przypadku niewielkich partii towaru etykiety samoprzylepne z nadrukiem można bez problemu naklejać ręcznie.

Przykładowe realizacje:

Starogospodowe
Starogospodowe

Starogospodowe

Opakowania Lawenda
Opakowania Lawenda

Opakowania Lawenda

Klient: Dworzysk

Etykiety na puszki i wiaderka z farbami
Etykiety na puszki i wiaderka z farbami

Etykiety na puszki i wiaderka z farbami

Dulux

Kamionkowskie
Kamionkowskie

Kamionkowskie

Browar Czarnków

Gridelli
Gridelli

Gridelli

Gridelli

Policy
Policy

Policy

Wykorzystywane materiały

W zależności od potrzeb etykiety mogą być wykonane z różnych materiałów. Dobór odpowiedniego rozwiązania daje pewność, że naklejki będą stabilnie przymocowane do praktycznie każdej powierzchni. Materiały, na których drukuje się etykiety można podzielić na trzy główne grupy:

  • papiery etykietowe,

  • materiały syntetyczne (folie),

  • materiały specjalne (np. papiery typu kraft).

Dodatkowo każdy z tych materiałów występuje w dziesiątkach równych odmian różniących się składem, grubością oraz powłoką klejową. Dzięki temu możliwe jest optymalne dostosowanie etykiety do opakowania.

Dobrym przykładem są tu etykiety typu wrap around, czyli popularne etykiety na butelki z napojami gazowanymi. Są one wykonywane na foliach bezklejowych typu BOPP i aplikowane na opakowania z bardzo dużą szybkością.

Dodatkowe opcje

Atrakcyjność etykiet można dodatkowo podnieść dzięki dodatkowym opcjom takim jak:

  • lakierowanie utrwalane światłem UV,

  • lakierowanie wodne,

  • lakierowanie funkcjonalne (umożliwia późniejsze zadrukowanie),

  • złocenie metodą HS lub CS,

  • laminacja,

  • embossing,

  • wykorzystanie dodatkowych kolorów z palety Pantone.

Zamów zestaw próbek materiałów

Podaj swój e-mail i odbierz swój wzornik

Zamów próbki

Odbierz swój wzornik!