Etykiety

Stanowią największą część produkcji UNILOGO, drukowane są na materiałach które można podzielić na 3 podstawowe grupy: papierów, materiałów syntetycznych produkcji.

Etykiety

Etykiety wykorzystywane są powszechnie w wielu branżach. Służą identyfikacji produktów oraz towarów. Stanowią one również bardzo ważny element w działaniach marketingowych i reklamowych. Dzięki dobrej etykiecie towar ma szansę wyróżnić się spośród innych i skupić na sobie uwagę konsumenta.

Rodzaje etykiet

Etykiety można podzielić na dwie główne grupy:

  • Etykiety aplikowane na mokro są drukowane na materiałach bezklejowych. Aby je przymocować do opakowania konieczne jest wcześniejsze nałożenie kleju.
  • Etykiety samoprzylepne są powszechnie znane, jako naklejki, nalepki lub stickery. Ich główną zaletą jest to, że są fabrycznie wyposażone w klej, dzięki czemu można umieścić na produkty za pomocą prostych etykieciarek. Jednak w przypadku niewielkich partii towaru samoprzylepne etykiety samoprzylepne z nadrukiem można bez problemu naklejać ręcznie.

Wykorzystywane materiały

W zależności od potrzeb etykiety mogą być wykonane z różnych materiałów. Dobór odpowiedniego rozwiązania daje pewność, że naklejki będą stabilnie przymocowane do praktycznie każdej powierzchni. Materiały, na których drukuje się etykiety można podzielić na trzy główne grupy:

  • papiery etykietowe,
  • materiały syntetyczne (folie),
  • materiały specjalne (np. papiery typu kraft).

Dodatkowo każdy z tych materiałów występuje w dziesiątkach równych odmian różniących się składem, grubością oraz powłoką klejową. Dzięki temu możliwe jest optymalne dostosowanie etykiety do opakowania.

Dobrym przykładem są tu etykiety typu wrap around, czyli popularne etykiety na butelki z napojami gazowanymi. Są one wykonywane na foliach bezklejowych typu BOPP i aplikowane na opakowania z bardzo dużą szybkością.

Dodatkowe opcje

Atrakcyjność etykiet można dodatkowo podnieść dzięki dodatkowym opcjom takim jak:

  • lakierowanie utrwalane światłem UV,
  • lakierowanie wodne,
  • lakierowanie funkcjonalne (umożliwia późniejsze zadrukowanie),
  • złocenie metodą HS lub CS,
  • laminacja,
  • embossing,
  • wykorzystanie dodatkowych kolorów z palety Pantone.

Polecane artykuły

Podobne artykuły

Kolory w druku cyfrowym

Druk cyfrowy daje wiele możliwości, zwłaszcza w przypadku innowacyjnych rozwiązań. W zależności od priorytetów może on zostać wykorzystany do uzyskania oszczędności, podniesienia jakości lub odpowiedniego spersonalizowania produktu. Sprawdź jakich kolorów możesz używać drukując cyfrowo.

Podłoża w druku cyfrowym

Dzięki wykorzystaniu w naszej firmie rolowych maszyn cyfrowych HP Indigo mamy możliwość zaoferowania naszym klientom setek podłoży drukowych.

Zamów nasz wzornik

Kliknij aby otrzymać bezpłatny wzornik w unikalnym opakowaniu!

Zamów próbki

  • Zaufali nam

Zaufali nam