Druk cyfrowy odmienił wizerunek litewskiego trunku. Jaki przyniosło to efekt?
Trend na niekonwencjonalne, przyciągające uwagę rozwiązania w branży opakowaniowej wciąż trwa. Unikalne etykiety mogą nadać indywidualny sznyt także butelce alkoholu. Taki zabieg zastosowano w przypadku Lithuanian Originali.
Lithuanian Originali, wysokoprocentowy trunek z Litwy znany jest tego, że co roku wypuszcza na rynek limitowane serie produktów. Poza tym, że charakteryzuje się wyjątkowym smakiem i oryginalną recepturą opartą na naturalnych składnikach, skutecznie wyróżnia się na tle innych propozycji w tej branży. W tym roku producent postawił na nowatorskie rozwiązania, korzystając z możliwości druku cyfrowego HP Indigo i oprogramowania SmartStream Mosaic. Efektem jest stworzenie stu tysięcy unikalnych etykiet na wódkę. To zupełna nowość na tamtejszym rynku.
Źródło: https://www.behance.net/gallery/97433949/Lithuanian-Vodka-limited-edition
Shrink sleeve – etykiety termokurczliwe
Oryginalny pomysł na unikalne etykiety na wódkę zrodził się w Étiquettee (Wilno). Pierwszy i unikatowy projekt wykonany na Litwie ma jednak swojego imiennego autora. To projektantka Gabija Platukyte. Projekt etykiet dla Lithuanian Originali miał być wyjątkowy pod każdym względem i założenia te z powodzeniem zostały spełnione. Ta pionierska realizacja była możliwa dzięki wykorzystaniu algorytmu HP SmartStream Mosaic, który przekształcił ogromną wzorzystą ilustrację (około m2) w 100 000 unikalnych etykiet, umieszczonych następnie na butelkach wódki Lithuanian Originali.
Źródło: https://www.behance.net/gallery/97433949/Lithuanian-Vodka-limited-edition
Unikalne etykiety termokurczliwe na alkohol
Najpierw pojawił się wielokolorowy wzór – Gabija Platukyte musiała wziąć pod uwagę, że produkt jest mocno identyfikowany z krajem pochodzenia, dlatego postanowiła zachować jego istotę. Z tego powodu elementy graficzne wykorzystane w projekcie automatycznie kojarzą się z litewskimi bajkami oraz narodowym świętowaniem pierwszych dni sezonu wiosennego. Nie zaskakują wykorzystane w projekcie etykiet elementy natury czy zwierząt znanych z gospodarstw domowych. Następnie dzięki algorytmowi HP SmartStream Mosaic ogromny wydruk o powierzchni 1 m² został przekształcony w 100 000 unikalnych etykiet z użyciem 15 kombinacji kolorów. Algorytm HP SmartStream automatycznie wygenerował unikatowe połączenia wzorów w celu stworzenia jedynych w swoim rodzaju etykiet shrink sleeve, by ostatecznie mogły one znaleźć się na butelkach wyjątkowego litewskiego trunku. Było to osiągalne dzięki wykorzystaniu możliwości nowoczesnych cyfrowych maszyn HP Indigo. Mały krok dla przemysłu druku cyfrowego, gigantyczny skok dla agencji, zdają się podkreślać autorzy tej pionierskiej realizacji.
Źródło: https://www.behance.net/gallery/97433949/Lithuanian-Vodka-limited-edition
Cyfrowa drukarnia etykiet pozwala urealnić personalizowane projekty
Marka Lithuanian Originali mocno osadzona jest w historii swojego kraju. To produkt rozpoznawalny na litewskim rynku. Swoje wysokie walory smakowe oraz zapachowe zawdzięcza technologii czterokrotnej destylacji. Dopasowanie niepowtarzalnych etykiet do tak kojarzonego z tradycją produktu nie było proste, jednak z pomocą przyszła personalizacja. Trend, który wielu produktom pozwala przeżywać kolejną młodość i docierać do nowych klientów zorientowanych na indywidualizm i chęć wyróżnienia się. Pozwala on na wzmocnienie dobrych skojarzeń z marką i zacieśnienie relacji z konsumentem. Wielu producentów alkoholi wysokoprocentowych sięga jednak po konserwatywne rozwiązania graficzne, kojarzące się z tradycją, korzeniami marki i jej niezmienną trwałością. Biorąc jednak pod uwagę, że duża liczba (szczególnie młodszych) klientów dokonuje decyzji zakupowych przy sklepowej półce w ciągu zaledwie kilku sekund, unikalna etykieta termokurczliwa pozwala skutecznie zwrócić uwagę na produkt i zwiększyć jego sprzedaż. Doskonałym przykładem wykorzystania tego rodzaju rozwiązań przy użyciu maszyn drukujących HP Indigo jest słoik limitowanej serii Nutella Unica. Dzięki oryginalnej etykiecie miliony sztuk słodkiego kremu wyprzedały się w bardzo krótkim czasie. Podobny scenariusz czeka zapewne Lithuanian Originali, która dzięki wsparciu rozwiązań HP ma szansę dokonać wizerunkowego przełomu.
Gratulujemy Immer Digital realizacji tego projektu!