Etykiety termokurczliwe na butelki Smirnoff – w służbie wolności
Wolność, równość, braterstwo – hasła znane z Rewolucji Francuskiej nie straciły na aktualności. Jedno z tych podstawowych praw – mowa o równości – stało się inspiracją do stworzenia limitowanej edycji etykiet termokurczliwych na butelki Smirnoff.
Niżej opiszemy pokrótce dwie akcje: jedna z nich miała na celu propagowanie równego traktowania przedstawicieli różnych narodowości oraz kręgów LGBT.
To hasło stanowi clue całej inicjatywy:
https://yarzatwins.com/hp-x-smirnoff/
Kolaboracja Yarza Twins z drukarnią cyfrową
Koncepcja była dość prosta: stworzenie etykiet shrink sleeve, które będą przedstawiać podobizny osób z różnych kontynentów wraz z niepowtarzalnymi elementami graficznymi. W tym celu sfotografowano 21 osób różnych narodowości – liczba 21 nie jest też przypadkowa (Smirnoff No 21). Następnie zdjęcia twarzy modeli zmiksowano między sobą z różnymi popiersiami, dodatkami do strojów i wzorami graficznymi. W ten sposób powstało wiele postaci o unikalnym wyglądzie.
https://yarzatwins.com/hp-x-smirnoff/
W uzyskaniu jaskrawych barw pomogła technologia druku cyfrowego HP Indigo i możliwość zastosowania 7-u kolorów. W tym przypadku standardowy CMYK + G (zielony), V (fioletowy) i O (pomarańczowy).
Realizacja tego projektu była możliwa dzięki zastosowaniu oprogramowania HP SmartStream D4D. To nic innego jak uproszczona wersja HP SmartStream Designer for Adobe Illustrator CC2018.
Zastosowanie tej aplikacji stanowiło brakujący element między pomysłem a realizacją.
Do obejrzenia TUTAJ.
Etykiety termokurczliwe w kolorach tęczy
I to dosłownie. Na okoliczność Parady Równości w Londynie pojawiła się limitowana edycja kilkuset butelek z etykietami przedstawiającymi pary jednopłciowe. Projekt zorganizowano we współpracy z CCL Design UK.
Brytyjski producent alkoholu Diageo zdecydował się też wesprzeć organizację wspierającą społeczność LGBT dzięki sprzedaży butelek z promocyjną, spersonalizowaną etykietą.
Personalizowane etykiety shrink sleeve w kilku kliknięciach
Ze zgromadzonych materiałów graficznych (wspomnianych wcześniej zdjęć i obiektów wektorowych) aplikacja jest w stanie wygenerować niemal nieskończenie wiele niepowtarzalnych projektów.
Podsumowując – obie wspomniane realizacje wydają się być dość skomplikowane pod kątem wykonania – kompilacja wielu grafik, różnorodność. Aplikacja HP SmartStream sprzyja jednak kreatywnym realizacjom ograniczając ilość operacji z nimi związanych do minium.
Ogromne zaangażowanie grupy docelowej, masa bezpłatnej promocji w mediach społecznościowych a finalnie wzrost sprzedaży – to dodatkowe korzyści wynikające z przeprowadzenia takiej akcji.