Personalizowana etykieta samoprzylepna na puszkach Heinz
Zupa pomidorowa uchodzi w Wielkiej Brytanii za krzepiący posiłek, który wspomaga proces rekonwalescencji podczas przeziębienia. Kto kiedykolwiek przeskanował zawartość półek supermarketów na Wyspach powinien zauważyć słabość Anglików do potraw w puszkach.
Etykieta samoprzylepna w służbie sztuki
Ponoć statystyczny mieszkaniec Wielkiej Brytanii tygodniowo sięga po 4 puszki zamkniętej w ten sposób żywności. Potwierdzenie tej skłonności zostało odzwierciedlone w pop-artowej serii obrazów Andy’ego Warhol’a, która przedstawiała 32 puszki z samoprzylepną etykietą marki Campbell. W efekcie zaowocowało to rozpoznawalnością etykiety i marki. Wykorzystując tę historycznie uwarunkowaną tendencję do sięgania po produkty spożywcze opakowane w ten sposób niedługo trzeba było czekać na wykorzystanie potencjału marketingowego do stworzenia dedykowanych opakowań i etykiet na puszki.
Andy Warhol, Campbell’s soup, 1962
Jak Heinz starał się pomóc w znoszeniu trudów jesiennych przeziębień?
Kilka lat temu firma Heinz umilała jesiennym rekonwalescentom powrót do zdrowia poprzez personalizowane opakowania krzepiących zup. Cały koncept polegał na tym, że można było wesprzeć bliską osobę podczas choroby zamawiając puszkę zupy z dedykowaną etykietą np. z imieniem.
Cyfrowa technologia druku etykiet
Wydruk danych zmiennych w krótkich seriach jest możliwy w technologii cyfrowej i wcale nie musi oznaczać konieczności ponoszenia wysokich nakładów finansowych do przygotowania takiej akcji promocyjnej. Przystępna cena jednostkowego produktu, ciekawy pomysł na ocieplenie wizerunku marki i wykorzystanie możliwości urządzeń takich jak np. HP Indigo do produkcji krótkich serii personalizowanych etykiet doprowadziły do zaangażowania konsumentów, a zwiększona sprzedaż była niejako efektem ubocznym kampanii.
Po kilku latach od opisanej akcji Heinz podjął w 2015 roku akcję o podobnym charakterze. Tym razem poza zakupem produktu w personalizowanym opakowaniu klient dodatkowo wspierał fundację “Starlight”, której misją jest poprawa jakości życia młodych podopiecznych przebywających w szpitalach i hospicjach. Z każdego zakupu 1 funt został przeznaczony na zorganizowanie atrakcji dzieciom zmagającym się z trudną codziennością.
źródło: http://www.flavourmag.co.uk/send-a-warm-hug-with-heinz-get-well-soup-for-starlightonline/
Podsumowując – HP Indigo to tylko (i aż) narzędzie, którego możliwości mogą pozwolić na realizację podobnych akcji. Uruchomienie procesu druku już od jednej sztuki bez generowania dodatkowych kosztów, szybki czas realizacji i możliwość personalizacji to niepodważalne zalety druku cyfrowego.