Trendy w opakowaniach kosmetycznych

Rozwój branży kosmetycznej jest podyktowany nie tylko innowacjami w kontekście zaawansowanych formulacji.

Warto także wspomnieć o tym, że na doświadczenia użytkowników mają wpływ również opakowania. Jakie trendy możemy obecnie zaobserwować na rynku opakowań kosmetycznych?

etykiety na kosmetyki

Troska o codzienną pielęgnację nabrała nowego znaczenia. Obecnie samo stosowanie konkretnych produktów do twarzy i ciała stanowi zbyt ogólną definicję dbania o siebie – współcześni konsumenci zwracają także uwagę na wiele pobocznych postulatów producentów. Co zatem poza składem i skutecznością działania jest tak istotne? Na uwagę zasługuje także wygląd opakowania, które może w znacznym stopniu zwiększać pozytywne doświadczenia podczas stosowania kosmetyku. Mnogość dostępnych obecnie marek zaspokaja większość upodobań i potrzeb coraz lepiej wyedukowanych i wymagających klientów. Skuteczne składniki, realne obietnice producentów względem rezultatów, jasna komunikacja oparta na dialogu i wsłuchiwaniu się w potrzeby odbiorców, dopracowane opakowania – to wszystko tworzy warunki sprzyjające wzrostowi sprzedaży. Skupimy się tutaj właśnie na tym ostatnim aspekcie, czyli na opakowaniach i etykietach.

 

Ekologia

Troska o środowisko naturalne zajmuje coraz wyższe miejsce w hierarchii ważności zarówno konsumentów jak i producentów. Coraz więcej klientów weryfikuje przed zakupem czy kosmetyk nie był testowany na zwierzętach. Wartością dodaną jest także opakowanie i etykiety, jeśli np. powstały w ramach surowców opatrzonych certyfikatem FSC. Innym symbolem, który przykuwa uwagę odbiorców jest piktogram królika z podpisem cruelty free lub not tested on animals.

 

Minimalizm

Wzorem wielu marek z USA również i rodzimi producenci kosmetyków skłaniają się ku minimalistycznym projektom etykiet i opakowań. Uwypuklenie składu i sugestii dotyczących użytkowania na etykiecie ustępuje miejsca grafikom. Tę przejrzystą strategię stosują głównie te marki, które w swojej komunikacji z klientami stawiają na podkreślenie użytych surowców w duchu „nic do ukrycia”. Przykład stanowi tu np. marka see your skin.

krem-see-your-skin

źródło zdjęcia: see your skin

Uszlachetnienia

Zakup polimerów, form drukowych czy matryc stanowi niekiedy dodatkową inwestycję czasu i pieniędzy przy uszlachetnianiu opakowań i etykiet. Aby zredukować konieczność ich produkcji warto wybierać alternatywne możliwości, które pozwolą równie skutecznie wyróżnić produkt na półce. Przykład stanowi tutaj np. wykorzystanie potencjału wynikającego z właściwości konkretnych podłoży drukowych.

Powyższa realizacja na żele do kąpieli powstała w ramach kolaboracji Starej Mydlarni z cyfrową drukarnią etykiet samoprzylepnych Unilogo Digital Printing. Limitowana edycja etykiet została wyprodukowana na folii holograficznej. Za widoczne i wyczuwalne w dotyku wypukłości odpowiada cyfrowy lakier 3D utwardzany światłem UV. Takie innowacyjne rozwiązania pozwalają generować realne oszczędności. Przygotowanie pliku graficznego również nie wymagało stosowania specjalistycznych zabiegów – wystarczyło dostarczyć projekt tak jak w przypadku realizacji z lakierem wybiórczym.

Personalizacja

Jednym z głównych dążeń marketerów jest zdobycie uwagi i zainteresowania konsumentów. Skuteczną strategią jest tutaj personalizacja. W kontekście kosmetyków wyraża się to np. w oferowaniu linii produktów, które powstały z myślą o spełnieniu oczekiwań konkretnego typu skóry czy zniwelowaniu wybranego problemu. Ta wyjątkowość produktu może być także poparta wcześniejszą analizą skóry w ramach ankiety online opracowanej przez dermokonsultantów. W rezultacie klient otrzymuje sugestię produktów, które są dedykowane właśnie dla niego. Rolą opakowania jest wówczas między innymi zapewnienie o tym, że produkt spełni obietnice będące wynikiem wcześniejszej diagnozy. 

 

Dzięki technologii druku cyfrowego możliwe jest także przygotowanie unikalnych etykiet na każde opakowanie produktu. Wymienione wyżej aspekty należą do repertuaru najczęściej spotykanych trendów przy projektowaniu opakowań dla branży kosmetycznej. To z kolei pozwoli otworzyć serca i portfele klientów.

Zamów zestaw próbek materiałów

Podaj e-mail i odbierz wzornik

Zamów próbki

Odbierz swój wzornik!