Czym są etykiety peel off i w jakich branżach warto je stosować?
Etykiety na opakowaniach pełnią ważną funkcję informacyjną. To dzięki nim konsumenci mogą dowiedzieć się więcej na temat produktu, który chcą kupić. Szczególnie ciekawym rozwiązaniem są etykiety peel off. Pozwalają one na przekazanie dużej ilości informacji nawet wtedy, gdy nalepka ma małą powierzchnię. Jak wygląda etykieta peel off i co warto o niej wiedzieć?
Etykiety od lat są nieodłącznym elementem opakowań produktów na sklepowych półkach. Pozwalają na zidentyfikowanie danego towaru – informują m.in. o jego składzie oraz przeznaczeniu. Często są też nośnikiem marketingowym. Niektórzy producenci decydują się na opatrzone szczegółowymi i obszernymi informacjami. Gdy producentom zależy na tym, aby umieścić na opakowaniu dużą ilość informacji decydują się niekiedy na etykiety peel off, które stanowią alternatywę dla jednowarstwowych nalepek.
Peel off – etykiety wielowarstwowe. Co to takiego?
Etykiety peel off należą do grupy etykiet wielowarstwowych. Nazywane bywają także peel&read albo otwórz-zamknij. Składają się z minimum dwóch warstw, które są ze sobą połączone. Tym samym, ze względu na rozkładany format, przywodzą na myśl małą książeczkę.
Zastosowanie rozwiązania typu peel off sprawia, że poszczególne warstwy etykiety można odklejać, a następnie znów przyklejać. Każda ze stron może przy tym być zadrukowana konkretnymi informacjami, co pozwala na umieszczenie obszernej treści w ramach jednej nalepki.
W jakich branżach stosuje się etykiety peel off?
Etykiety peel off cieszą się coraz większą popularnością w różnych branżach. Stosuje się je często na produktach chemicznych, przy których konieczne jest podanie szczegółowych informacji m.in. o potencjalnie niebezpiecznych substancjach znajdujących się w danym preparacie.
Oprócz tego etykiety peel off są też używane w branży kosmetycznej, w której często mamy do czynienia z małymi opakowaniami (np. kremów). Dzięki temu w łatwy sposób można spełnić wymóg informowania klientów o składzie danego artykułu oraz jego działaniu i sposobie użycia. Podobnie działa to w przypadku środków farmaceutycznych oraz suplementów diety. Wewnątrz etykiety peel off znajdują się wówczas m.in. informacje na temat sposobu, w jaki należy dawkować konkretny produkt. Oprócz tego często na kolejnych warstwach peel&read umieszcza się tłumaczenia ważnych danych na inne języki.
Ponadto etykiety peel off mogą stanowić element opakowania różnego typu produktów spożywczych. W tym przypadku trzeba jednak pamiętać o pewnych odgórnych wytycznych dotyczących umieszczania informacji na takich artykułach.
Nie mogą być więc niczym zasłonięte ani ukryte. W przypadku etykiet peel off powinny znajdować się na zewnętrznej stronie. Wewnątrz z kolei można umieścić wyłącznie informacje o charakterze dodatkowym, takie jak np. przepis kulinarny czy oświadczenie żywieniowe
i zdrowotne.
Jakie zalety ma etykieta peel off?
(np. opakowanie, na którym umieszcza się nalepkę, ma niewielkie rozmiary). Nalepki peel off mogą też pozytywnie wpłynąć na estetykę danego opakowania. Pod tym względem etykiety peel off, podobnie jak tradycyjne nalepki, mogą pełnić funkcję promocyjną.
Warto również pamiętać, że etykiety peel off świetnie sprawdza się podczas kampanii promocyjnych. W łatwy sposób można umieścić na nich m.in. warunki przystąpienia do danego konkursu lub promocji. Dzięki temu klienci od razu będą mogli dotrzeć do tych informacji, bez konieczności szukania ich np. w internecie.
Sprawdź też zalety druku etykiet w technologii cyfrowej.
Jeżeli chcesz dowiedzieć się, jak najlepiej wybrać drukarnię etykiet - zadaj te 5 pytań, które pozwolą Ci zweryfikować kompetencje potencjalnego dostawcy etykiet.