Personalizowane etykiety samoprzylepne na butelki wody Aqua d’or

Zawartość magnezu, potasu czy sodu… Czym jeszcze mogą różnić się wody butelkowane? Etykietą rzecz jasna, zwłaszcza personalizowaną! To oczywiście od razu powinno wzbudzać konotacje z drukiem cyfrowym. Poniżej opisujemy jak wyprodukowano ponad 3 miliony unikalnych etykiet samoprzylepnych na butelki PET. Rezultatem przeprowadzonej akcji było zaangażowanie młodych konsumentów i wzrost rozpoznawalności marki Aqua d’Or.

etykiety samoprzylepne HP Indigo

Źródło: https://www.everland.dk/news/2018/08/one-for-everybody/ 

 

Personalizowane etykiety samoprzylepne na butelki PET

 

Minionej jesieni pojawiło się nieco koloru wśród duńskich i szwedzkich półek sklepowych z wodą. Wszystko za sprawą akcji promocyjnej dla Aqua d’Or. Miała ona na celu zachęcać do kupna i zaktywizować grupę milenialsów, czyli osób urodzonych na przełomie XX i XXI w. Ta wymagająca grupa konsumentów jest szczególnie otwarta nie tylko na sam zakup konkretnego produktu, który ma spełniać swoją podstawową  funkcję zgodną z przeznaczeniem, ale i niesie ze sobą jakiś przekaz czy ideę. Dla przykładu - sięgnięcie po butelkę z taką personalizowaną etykietą poza ugaszeniem pragnienia :) umożliwia wyróżnienie się spośród tłumu.

Nie sposób przejść obojętnie obok etykiety, która znacząco odbiega od tych, do których zostaliśmy przyzwyczajeni przez producentów. Poniższe realizacje bronią się same.

etykiety na butelki

Etykiety samoprzylepne na butelki w 3 milionach egzemplarzy

 

Emil Kozak to duński artysta odpowiedzialny za projekt wzoru, na bazie którego powstały personalizowane etykiety. Hasło przewodnie, jakie mu przyświecało to w wolnym tłumaczeniu “Podążaj swoją drogą.” Grafiki docelowo miały promować indywidualny charakter jednostki.

Geometryczne wzory z kolei miały nawiązywać do kropli wody, fal i nieba, czyli wywoływać skojarzenia związane z przyrodą.

 

Szybki wydruk etykiet samoprzylepnych w technologii cyfrowej

 

W wyniku współpracy projektanta i drukarni cyfrowej etykiet samoprzylepnych wyprodukowano ponad 3 miliony unikalnych etykiet na butelki wody. Przeprowadzenie tej akcji umożliwiło oprogramowanie HP SmartStream Mosaic, które np. przez obracanie czy powiększanie wybranych elementów jest w stanie wygenerować miliony niepowtarzalnych wzorów z jednego projektu.

Zaetykietowane butelki Aqua d’Or zadebiutowały najpierw w kopenhaskiej galerii sztuki w dedykowanej do tego eventu przestrzeni.

Wyglądało to naprawdę zjawiskowo, zdjęcia mówią same za siebie:

etykiety-na-butelki-wody

personalizowane etykiety Aqua d'Or

Źródło: http://www.emilkozak.com/aquador/

 

Cyfrowa drukarnia etykiet - cichy bohater akcji Aqua d’Or

 

Wydrukiem etykiet samoprzylepnych zajęła się drukarnia Folienprint Rako na sprzęcie HP Indigo 20000. Cały proces zajął dwa tygodnie. Line Jorgensen, brand manager w Aqua d’Or podkreślił, że przeprowadzenie całej akcji było możliwe dzięki zdecydowaniu się właśnie na technologię cyfrową, która umożliwia druk danych zmiennych bezpośrednio z komputera, z pliku w formacie PDF.

Wniosek nasuwa się sam - jeśli personalizowane projekty, to tylko z HP Indigo. Z ochotą przyłożymy swoją cegiełkę do podobnej akcji na rodzimym gruncie.

cyfrowa drukarnia etykiet

Jeśli masz pomysł na taką inicjatywę - opowiedz nam o nim, postaramy się pomóc.

Zamów zestaw próbek materiałów

Podaj swój e-mail i odbierz swój wzornik

Zamów próbki

Odbierz swój wzornik!