Siła personalizacji

Trend na personalizowane upominki trwa i przechodzi kolejne fazy rozwoju. Początkowo unikatowość opakowaniom nadawały różnorodne napisy na etykietach jak choćby w przypadku Coca-Coli. Jednoczesne wprowadzenie na rynek setek wersji produktu pozwalało klientom na wybór tej własnej, “wyjątkowej” i niepowtarzalnej butelki.

Bardzo podobnie zadziałała firma Ferrero, która wartością dodaną dla swoich produktów uczyniła możliwość stworzenia etykiety z dowolnie wybranym imieniem lub zwrotem.

nutella

 

W pełni zgadzamy się z założeniem, że większość konsumentów podejmuje decyzję o zakupie już przy półce sklepowej w ciągu kilku najważniejszych sekund. A unikalna i intrygująca etykieta pozwala przyczynić się do sukcesu sprzedażowego marki.

Jak stworzyć miliony niepowtarzalnych etykiet bez zatrudniania grafika?

Włosi znani są ze swojej ekspresyjności i poszli o krok dalej. Swoje cechy personalne postanowili zaprezentować na opakowaniach z limitowanej serii Nutella Unica. Tym razem zamiast skupiania się na komunikatach słownych zamieszczanych na etykietach przeprowadzono kampanię, której efektem było wyprodukowanie 7-u milionów niepowtarzalnych i znacznie różniących się od siebie opakowań. Co najciekawsze etykiety sleeve na te opakowania powstały bez zaangażowania sztabu grafików.

Sama koncepcja polegała na wykorzystaniu algorytmu, który spośród kilkunastu wzorów i tysiąca kombinacji kolorów wygenerował miliony unikalnych etykiet dzięki możliwościom cyfrowych maszyn drukujących HP Indigo. Efektem tych działań było zbudowanie ogromnego zaangażowania klientów, umocnienie pozytywnych skojarzeń z marką i zacieśnienie relacji.

nutella opakowanie


Bilans:

Promocyjne słoiki w ilości 7 000 000 szt. zostały wyprzedane w jeden miesiąc. Dodatkowo użytkownicy posiadający jedyną i niepowtarzalną wersję lubianego produktu chętnie obdarowywali się nimi wzajemnie, dzielili się zdjęciami w mediach społecznościowych a nawet tworzyli kolekcje, którymi chwalili się w Internecie.

nutella słoik

Zamów zestaw próbek materiałów

Podaj e-mail i odbierz wzornik

Zamów próbki

Odbierz swój wzornik!