Siła personalizacji
Trend na personalizowane upominki trwa i przechodzi kolejne fazy rozwoju. Początkowo unikatowość opakowaniom nadawały różnorodne napisy na etykietach jak choćby w przypadku Coca-Coli. Jednoczesne wprowadzenie na rynek setek wersji produktu pozwalało klientom na wybór tej własnej, “wyjątkowej” i niepowtarzalnej butelki.
Bardzo podobnie zadziałała firma Ferrero, która wartością dodaną dla swoich produktów uczyniła możliwość stworzenia etykiety z dowolnie wybranym imieniem lub zwrotem.
W pełni zgadzamy się z założeniem, że większość konsumentów podejmuje decyzję o zakupie już przy półce sklepowej w ciągu kilku najważniejszych sekund. A unikalna i intrygująca etykieta pozwala przyczynić się do sukcesu sprzedażowego marki.
Jak stworzyć miliony niepowtarzalnych etykiet bez zatrudniania grafika?
Włosi znani są ze swojej ekspresyjności i poszli o krok dalej. Swoje cechy personalne postanowili zaprezentować na opakowaniach z limitowanej serii Nutella Unica. Tym razem zamiast skupiania się na komunikatach słownych zamieszczanych na etykietach przeprowadzono kampanię, której efektem było wyprodukowanie 7-u milionów niepowtarzalnych i znacznie różniących się od siebie opakowań. Co najciekawsze etykiety sleeve na te opakowania powstały bez zaangażowania sztabu grafików.
Sama koncepcja polegała na wykorzystaniu algorytmu, który spośród kilkunastu wzorów i tysiąca kombinacji kolorów wygenerował miliony unikalnych etykiet dzięki możliwościom cyfrowych maszyn drukujących HP Indigo. Efektem tych działań było zbudowanie ogromnego zaangażowania klientów, umocnienie pozytywnych skojarzeń z marką i zacieśnienie relacji.
Bilans:
Promocyjne słoiki w ilości 7 000 000 szt. zostały wyprzedane w jeden miesiąc. Dodatkowo użytkownicy posiadający jedyną i niepowtarzalną wersję lubianego produktu chętnie obdarowywali się nimi wzajemnie, dzielili się zdjęciami w mediach społecznościowych a nawet tworzyli kolekcje, którymi chwalili się w Internecie.