Etykiety Etykiety na puszki i wiaderka z farbami

  • Branża

    chemia

  • Produkt

    etykieta samoprzylepna

  • Technologia

    druk cyfrowy HP Indigo

  • Podłoże

    Papier

Zdjecie Etykiety na puszki i wiaderka z farbami

Produkcja etykiet na puszki i wiaderka z farbami jest jednym z trudniejszych zadań dla każdej drukarni. Większość pojemników z farbą w przeciwieństwie do innych opakowań posiada więcej niż jedną etykietę samoprzylepną. Na przykład wiaderko farby marki Dulux ma ich co najmniej cztery i każda z nich pełni konkretną funkcję.
 

Pierwsza, największa etykieta pełni rolę dekoracyjną. Jej głównym zadaniem jest skupienie na sobie uwagi klienta, by zauważył on konkretny towar. Poza tym znajdują się na niej: logo producenta, nazwa produktu oraz jego opis.

Czasami producent farby podejmuje decyzję o zmianie szaty graficznej produktu, gdy w magazynach znajdują się jeszcze opakowania w starszej wersji. Konieczne jest wtedy opracowanie nowej etykiety na puszki lub wiaderka, która nie tylko spełni wszystkie wyżej wymienione funkcje, ale także dokładnie zasłoni nalepioną wcześniej, starszą wersję. W takiej sytuacji wykorzystuje się naklejki opaque, czyli etykiety nieprzeźroczyste.

Na drugiej znajduje się kod kreskowy, który jest skanowany w sklepie przy kasie. Kod zawiera informacje o wielkości opakowania, a także typie i kolorze farby. Musi być więc zgodny również z etykietą pokazującą kolor, o której piszemy niżej.

Kolejna etykieta umieszczana jest na wieczku puszki lub pokrywie opakowania. Znajdują się na niej podstawowe informacje o marce i rodzaju farby. Dość często umieszcza się też na niej informacje o aktualnych promocjach oraz inne wiadomości, które producent chce przekazać klientowi. Naklejki na puszki tego typu muszą być czytelne i dobrze widoczne, by spełniały swoje zadanie nawet wtedy, gdy pojemniki z farbą stoją na dolnych półkach, w sklepie z materiałami budowlanymi.

Ostatnia etykieta jest chyba najważniejsza i bez wątpienia najtrudniejsza do wykonania. Jest to tzw. chip kolorystyczny. Zawiera on najistotniejszą z punktu widzenia klienta informację, czyli to, jak będzie wyglądała pomalowana tą farbą ściana. I tu, niestety, zaczynają się schody…

Aby klient otrzymał rzetelną informację i żeby nie był zawiedziony, że pomalowana powierzchnia znacząco różni się od tego, co zobaczył na opakowaniu, odwzorowanie koloru na tej etykiecie musi być niemal w 100-u proc. zgodne z kolorem farby w puszce.

Osiągnięcie takiego efektu nie jest łatwe. W pierwszej kolejności należy odpowiednio dobrać kolor jeszcze przed rozpoczęciem druku (tzw. colour matching). Ale to nie wystarczy – podczas produkcji niezbędna jest także kontrola spektrofotometryczna, czyli prowadzony za pomocą specjalnego sprzętu pomiar ilości i jakości odbitego światła.

Precyzja doboru koloru i jej zgodność z tym, co znajduje się w puszce, są niezwykle ważne także z punktu widzenia producenta: większość przypadków reklamacji i zwrotów farb przez klientów detalicznych spowodowana jest właśnie niezgodnością koloru pomalowanej ściany z kolorem na etykiecie. Trudno się zresztą dziwić klientowi, który wymarzył sobie konkretny kolor ściany nad kominkiem, a końcowy efekt wygląda zupełnie inaczej…

Aby zminimalizować ryzyko takich sytuacji, warto zdecydować się na technologię druku HP Indigo. Jest ona nieco droższa od takich technik, jak fleksografia czy offset, ale zapewnia stuprocentową powtarzalność koloru w każdej kolejnej partii etykiet czy opakowań.